понеделник, 30 декември 2019 г.

Английски коледен кекс/кейк - АКК

От години гледам тази рецепта. Най-накрая я направих- резултат отличен. Оригиналната рецепта е на Джемма -.АКК - Джемма. Имам няколко промени, които ще опиша по-долу и ще маркирам в черно. Направих какса на 01/12, но може да го приготвите и по-рано.

Продукти:
Вечерта се накисват:
500 гр стафиди - аз сложих 250г бели и 250 гр. черни стафиди
100 гр сушени кайсии- нарязани на дребно
150 гр сушени череши- нарязани на половинки - замених ги със сушени смокини
100 гр орехи нарязани
100 гр бадеми нарязани
75 гр портокалови кори, нарязани на ситно - използвах сладко от портокалови кори, които сложих в тестото без да накисвам в алкохол.
настъргана кора от 1 лимон
сок от 1 лимон
4 с л портокалов сок - пропуснах
100 мл коняк (аз сложих "Капитан фред"- страшно е ароматен) - аз имам стахотен ром и използвах него. Количеството алкохол е крайно недостатъчно за толкова количество сушени плодове и ядки, сложих на око. 
1 с л канела - сложих в тестото на следващия ден и не е накисвана в алкохол.
1 с л смлян карамфил - не съм слагала
 малко смлян джинджифил - не съм слагала
Цалото количество разстлах в тава, за да може всичко да се напои.
Завива се с найлон и се оставя на хладно.
На другия ден:
Включва се фурната на 150 гр.
Застила се пекарска хартия на дъното и стените на формата.
350 гр масло
3 с л акациев мед - май забравих да сложа
200 гр кафява захар
150 гр бяла захар - аз сложих 350 гр бяла захар- нямах кафява, но вкуса пак е отличен.
350 гр брашно
6 яйца
1 бакпулвер
Начин на приготвяне:
Маслото се разбива със захарта. След това се прибавят едно по едно 6 яйца, като след всяко яйце се разбива сместа, слага се по 1 с л брашно, разбива се и чак тогава се слага следващото яйце.След това изсипвам останалото брашно с бакпулвера, канелата, сладкото от портокалови кори и плодово- ядковата алкохолна смес. Разбърква се добре до еднородна смес.
Изсипва се във формата, заглажда се добре отгоре.
Отгоре се слага пекарска хартия, двойна, завързва се като бурканче със сладко  -аз не я връзвах.
Кексът се слага да се пече 2,5 - 3 часа, докато клечката излезе суха.
Като се изпече се надупчва на няколко места и се залива с 5 с л ром, оставя се така 30 мин - аз изчаках да изстине и тогава залях с рома.
Завива във фолио, прибира се в метална кутия и на студено се съхранява до Коледа, като през няколко дена се напръсква с ром. А за да не се опиянчим на Коледа от кекса, може ромът да е разреден с малко портокалов сок или чай. Аз направо си го оливах с ром и стана доста алкохолен, но изключитено вкусен.






Няма коментари:

Публикуване на коментар